مشاور فروش و بازاریابی Marketing Brand
یک مشاور و مدرس بازاریابی و فروش باید

1- دانش آکادمیک در زمینه مدیریت بازاریابی و فروش داشته باشد

متاسفانه امروزه تعداد زیادی از در امر مشاوره فروش ورود پیدا کرده اند که هیچ تخصص و سر رشته ای در زمینه مدیریت، بازاریابی، فروش و برندینگ را ندارند. این افراد با روش هایی همچون تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام توانسته اند نظر بسیاری را جلب کنند ولی آنچه در عمل برای شرکت ها و کارخانجات حاصل آورده اند چیزی جز زیان و ضرر نبوده است.

باید هوشیار بود که پیش از شروع به همکاری با هر کارشناسی در زمینه مهندسی فروش و بازاریابی به مدارک تحصیلی، سوابق علمی و فعالیت های تخصصی او توجه نمود.

توجه داشته باشید که یک مشاور فروش باید علاوه بر تحصیلات عالی ، مسلط به روش های نوین در بازاریابی، فروش و جذب مشتری باشد تا راهکارهای مناسب در خصوص افزایش فروش ارائه دهد.

2- تجربه اجرایی درزمینه بازاریابی و فروش داشته باشد

بی شک مهمترین ویژگی که یک مشاور فروش و بازاریابی باید داشته باشد سوابق اجرایی اوست. این که چه اندازه توانسته است از تخصص و تحصیلات خود را در عمل و در اجرا پیاده سازی کند، مهمترین مولفه انتخاب یک مشاور مدیریت باید باشد. توجه داشته باشید که منظور تجربه اجرایی این نیست که با چه تعداد شرکت یا سازمان همکاری داشته است و یا اینکه رزومه ی این شخص چه اندازه طویل است، بلکه منظور میزان موفقیت او برای به ثمر رساندن برنامه های بازاریابی و فروش می باشد، این که یک مشاور فروش و بازاریابی تا چه اندازه به یک شرکت یا سازمان هایی که با آن ها همکاری داشته راه گشا و موثر باشد، مهمترین موضوعی است که باید در انتخاب مشاور فروش مدنظر قرار گیرد.

3- درک عمیقی از مسائل بازاریابی و فروش به روز دنیا داشته باشد

دنیای بازاریابی و فروش با نظر و سلیقه مشتریان گره خرده است و روش های بازاریابی و فروش بسیار سریع تغییر می کنند، بسیاری از روش ها دیگر کارآیی نداشته حتی اثر سوء نیز بر روی میزان فروش یک شرکت می تواند داشته باشد. داشتن درک عمیق و به روز بودن مشاور بازاریابی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

4- تفکر سیستم و مدیریتی به صورت استراتژیک داشته باشد

استراتژی درست، حرف اول را در موفقیت یک برنامه بازاریابی می زند، یک مشاور بازاریابی باید تفکری سیستمی داشته باشد و به همه ی عوامل موثر و تمامی مراحل و چرخه ی کار تسلط داشته باشد تا بتواند به شکلی موثر چرخه تولید، بازراریابی و فروش را اداره کند. در واقع این تسلط و شناخت یک مدیر بازاریابی است که می تواند منجر به ارائه ی راهکار ها و نتایج موثر در زمینه بازاریابی و فروش شود.

5- با تفکرات به روز دنیای بازاریابی و فروش آشنایی داشته باشد

6- خودش فرد موفقی باشد تا بتواند به سازمان های موفق کمک کند

7- درگیر کار شده و خودش فردی کاملا اجرایی باشد

8- مسائل را به طبقه بندی کرده و گام به گام بررسی و حل کند

9- برای آموزش های بازاریابی و فروش به شکل کیس استادی کلاس را اداره کند

10 - اعتقاد به کار تیمی داشته باشد و کارگاه های آموزشی و مشاوره ای را به صورت تیمی و گروهی اداره کند


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها